Passer au contenu

/ Faculté des sciences infirmières

Je donne

Rechercher

Lauralie Richard

Vcard

Professeure associée

Faculté des sciences infirmières

lauralie.richard@umontreal.ca

Courriels

lauralie.richard@otago.ac.nz (Travail)

Travail 1 : 642 138-9592

Expertises

Publications Expand all Collapse all

Richard, L., Piper, D., Weavell, W., Callander, R., Iedema, R., Furler, J., … Palmer, V. J. (2017). Advancing engagement methods for trials: The CORE study relational model of engagement for a stepped wedge cluster randomised controlled trial of experience-based co-design for people living with severe mental illnesses. Trials18, 169. doi: 10.1186/s13063-017-1878-7

Richard, L., Furler, J., Densley, K., Haggerty, J., Russell, G., Levesque, J.-F., & Gunn, J. (2016). Equity of access to primary healthcare for vulnerable populations: The IMPACT international online survey of innovations. International Journal for Equity in Health15, 64. doi: 10.1186/s12939-016-0351-7

Palmer, V. J., Piper, D., Richard, L., Furler, J., Herrmann, H., Cameron, J., … Iedema, R. (2016). Balancing opposing forces: A nested process evaluation study protocol for a stepped wedge designed cluster randomized controlled trial of an experience based codesign intervention: The CORE Study. International Journal of Qualitative Methods15(1), 1609406916672216 . doi: 10.1177/1609406916672216

Richard, L., & Gendron, S. (2015). La pratique d'interface en contexte de vulnérabilité sociale: Les défis pour le développement professionnel des infirmières au croisement de l'intervention sociale et de santé. In J. Gosselin, P. S. Greenman & M. Joanisse (Eds.), Le développement professionnel en soins de santé primaires au Canada: Nouveaux défis. (pp. 85-97). Canada: Presses de l'Université du Québec.

Gendron, S., & Richard, L. (2015). La modélisation systémique en analyse qualitative: Un potentiel de pensée innovante. Recherches Qualitatives17(Hors-Série), 78-97.

Additional Information

Browse this profile on: